Moduulit

Trail järjestelmän yläriviltä löytyy eri moduuleita, joita klikkaamalla pääset tarkastamaan ja ylläpitämään niitä vastaavia tietoja. Organisaation pääkäyttäjät antavat käyttäjille pääsyn tarvittaviin moduuleihin. Näin ollen kaikilla käyttäjillä ei välttämättä näy samat moduulit.

Etusivu

Trailin etusivu. Käyttäjät voivat muokata oman etusivunsa näkymää valitsemalla itselleen tärkeitä widgettejä. Widgetit ovat usein käytettyjä toimintoja, joiden avulla kyseistä toimintoa ei tarvitse erikseen hakea eri moduulien takaa. Klikkaamalla oikeasta yläkulmasta kohtaa 'Omat tiedot', käyttäjä pystyy muuttamaan näkyviä widgettejä.

Laitteet

Laitteet on yksi Trailin päämoduuleista. Kyseisestä moduulista käyttäjä pääsee tarkastelemaan ja muokkaamaan mitä laitteita organisaatiolla on ja missä. Riippuen osastokohtaisista oikeuksista, käyttäjät saattavat nähdä keskenään eri laitteita. 

Jokainen laite saa järjestelmässä oman laitekortin, joka mahdollistaa laitetietojen helpon tarkastelun ja päivittämisen. Laitekortilta näkyy myös laitteelle tehdyt huoltotoimenpiteet ja varaukset. Tarvittaessa Trailiin voidaan lisätä saldo- ja kulutusmallinäkymät. Näissä näkymissä laitetietoa seurataan kappalemäärissä, eikä yksilöllisesti.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää laitteista: Laitteet

Inventoinnit

Inventointitoiminnallisuus mahdollistaa sijaintikohtaisten inventointien teon.

Inventointi toiminnallisuus löytyy Laitteet -moduulin takaa.

Kun inventointi luodaan sijainnille, näyttää Trail mitä laitteita kyseisestä sijainnista tulisi löytyä. Inventoinnin avulla laitteiden sijainnin auditoituvat, sekä tarvittaessa päivittyvät uuteen sijaintiin.

Otattehan huomioon, että inventointi koskee vain yksilöllisiä laitteita, eikä saldo- tai kulutustavaroita.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää inventoinneista: Inventoinnit

Raportit

Raportit moduulista pääset tarkastelemaan kokonaiskuvaa laitteiden kappalemääristä, varauksista, huolloista, ja arvioiduista tulevista investoinneista. Tämän lisäksi osalla Trailin asiakkaista saattaa näkyä myös muita raportteja riippuen Trailin lisänäkymistä.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää raporteista: Raportit moduuli

Varaukset

Varaukset moduuli auttaa suunnittelemaan ja varaamaan laitteita erilaisiin tilaisuuksiin, tapahtumiin ja muihin käyttötarkoituksiin. Varaukset ja tarvittavat kappalemäärät on mahdollista suunnitella jo hyvissä ajoin etukäteen, jolloin varmistetaan kaluston riittävyys. Varaukset moduulin kautta voit helposti luoda uusia varauksia ja tarkastaa olemassa olevia.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää Trail varauksista: Varaukset

Huollot

Trailissa on mahdollista jättää vikailmoituksia rikkinäisistä tai muuten huoltoa tarvitsevista laitteista. Tämän avulla kaikki käyttäjät tietävät mikä laite on rikki, eikä kyseistä yksilöä kannata varata esimerkiksi varaukseen. Huollot moduulista on nähtävissä lista kaikista vikailmoituksista ja sen kautta pääsee merkitsemään laitteet korjatuksi/huolletuksi.

Tämän lisäksi Trailissa on mahdollista luoda ja toteuttaa määräajoin toistuvia huoltosuunnitelmia. Huoltosuunnitelmat muistuttavat mitä laitteita tulisi tarkastaa ja milloin, jotta voidaan varmistaa laitteiden turvallinen käyttö. Huollot moduulin takaa pääset luomaan uusia huoltosuunnitelmia ja näkemään mitä laitteita tulisi tarkistaa ja milloin.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää Trail huolloista: Huollot

Investoinnit

Investointi moduulia ei ole laitettu automaattisesti päälle. Otattehan yhteyttä Trailin tukeen support@trail.fi mikäli toivotte, että ominaisuus laitettaisiin päälle.

Investoinnit mahdollistavat tarkastelemaan milloin kalustoa tulisi uusia. Tähän apukeinona toimii Raportit moduulista löytyvä investointinäkymä.

Laitteiden merkitseminen kuuluvaksi investointisuunnitelmiin ja mahdollisten uusien laitteiden hankintojen merkitseminen onnistuu Investointi moduulin takaa.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää Trail investoinneista: Investoinnit

Hallinta

Hallinta moduuli on tarkoitettu organisaation pääkäyttäjille. Moduulin kautta pääset muokkaamaan nykyisiä osastoja, kategorioita ja sijainteja, asettamaan lisäasetuksia, sekä hallinnoimaan käyttäjiä ja käyttäjäoikeuksia. Jos käyttäjä tarvitsee apua edellä listattuihin tietoihin, suosittelemme olemaan yhteydessä organisaationne omaan pääkäyttäjään.

Klikkaa seuraavaa linkkiä lukeaksesi lisää Hallinta moduulista: Hallinta