Vikailmoituksen tekeminen
Kun laitteessa on jotain vialla ja se tarvitsee huoltoa tai tarkempaa tilanteen tutkimista, laitteesta tehdään vikailmoitus laitteen oman sivun kautta tai Trail -mobiilisovelluksella.
Vikailmoituksen tekeminen laitteen omalla sivulla
1. Avaa laitteen oma sivu
2. Klikkaa oikeasta yläreunasta Uusi vikailmoitus.
3. Täytä tarvittavat tiedot
- Yhteenveto: Pakollinen. Kirjoita lyhyt, selkeä otsikko ongelmasta.
- Sijainti: Jos laite siirretään toiseen sijaintiin odottamaan huoltoa, kirjoita uuden sijainnin nimi. Kun vikailmoitus hyväksytään, laitteen sijainti päivittyy.
- Vastuuhenkilö: Voit valita alasvetovalikosta Trail-käyttäjän, jonka vastuulle asia kuuluu.
- Huoltaja: Voit valita alasvetovalikosta yhteystietoihin tallennetun huoltoyrityksen
- Kuvaus: Voit kirjata tarkemman kuvauksen tapahtuneesta.
4. Klikkaa Luo. Uusi vikailmoitus on jätetty.
Vikailmoituksen tekeminen mobiilisovelluksessa
1. Kirjaudu Trail -mobiilisovellukseen
2. Lue laitteen tunniste mobiilisovelluksella (tai etsi laite laitelistasta ja avaa laitteen tiedot)
3. Paina Uusi vikailmoitus/Report defect -painiketta (kieli määräytyy mobiililaitteen kieliasetusten mukaisesti)
4. Anna vikailmoituksen tiedot (Otsikko ja kuvaus)
5. Paina Save/Tallenna
Tekemäsi vikailmoitus tallentuu laitteen tietoihin Huollot-otsikon alle avoimeksi huolloksi (“Avoin”).
Kun laite hyväksytään huoltoon, sen tila muuttuu (“Huollossa”), ja näet sen tältä sivulta. Voit tarkastella vikailmoituksia ja niiden pohjalta tehtäviä huoltoja myös Trailin Huollot-sivun kautta.
Klikkaa seuraavaan artikkeliin vikailmoituksen käsittelystä ja sulkemisesta: Vikailmoituksen käsittely ja sulkeminen