Vikailmoituksen tekeminen

Kun laitteessa on jotain vialla ja se tarvitsee huoltoa tai tarkempaa tilanteen tutkimista, laitteesta tehdään vikailmoitus laitteen oman sivun kautta tai Trail -mobiilisovelluksella.

Vikailmoituksen tekeminen laitteen omalla sivulla

1. Avaa laitteen oma sivu

2. Klikkaa oikeasta yläreunasta Uusi vikailmoitus.

3. Täytä tarvittavat tiedot

  • Yhteenveto: Pakollinen. Kirjoita lyhyt, selkeä otsikko ongelmasta.
  • Sijainti: Jos laite siirretään toiseen sijaintiin odottamaan huoltoa, kirjoita uuden sijainnin nimi. Kun vikailmoitus hyväksytään, laitteen sijainti päivittyy.
  • Vastuuhenkilö: Voit valita alasvetovalikosta Trail-käyttäjän, jonka vastuulle asia kuuluu.
  • Huoltaja: Voit valita alasvetovalikosta yhteystietoihin tallennetun huoltoyrityksen
  • Kuvaus: Voit kirjata tarkemman kuvauksen tapahtuneesta.

4. Klikkaa Luo. Uusi vikailmoitus on jätetty.

Vikailmoituksen tekeminen mobiilisovelluksessa

1. Kirjaudu Trail -mobiilisovellukseen

2. Lue laitteen tunniste mobiilisovelluksella (tai etsi laite laitelistasta ja avaa laitteen tiedot)

3. Paina Uusi vikailmoitus/Report defect -painiketta (kieli määräytyy mobiililaitteen kieliasetusten mukaisesti)

4. Anna vikailmoituksen tiedot (Otsikko ja kuvaus)

5. Paina Save/Tallenna

Tekemäsi vikailmoitus tallentuu laitteen tietoihin Huollot-otsikon alle avoimeksi huolloksi (“Avoin”).

Kun laite hyväksytään huoltoon, sen tila muuttuu (“Huollossa”), ja näet sen tältä sivulta. Voit tarkastella vikailmoituksia ja niiden pohjalta tehtäviä huoltoja myös Trailin Huollot-sivun kautta.

Klikkaa seuraavaan artikkeliin vikailmoituksen käsittelystä ja sulkemisesta: Vikailmoituksen käsittely ja sulkeminen