Vikailmoituksen prosessikuvaus
Vikailmoituksen tietosisältö
Kun käyttäjä huomaa, että laite ei toimi kuten pitää tai on muuten rikki, hän tekee vikailmoituksen Trail -mobiilisovelluksella tai verkkoselaimessa. Vikailmoitukseen hän antaa yhteenvedon havaitusta viasta. Lisäksi hän voi halutessaan määritellä vian kiireellisyyden, laitteen sijainnin ja lisätiedot
Vikailmoituksen prosessikuvaus
Vikailmoituksen prosesskaavio, kun huollon suorittaa organisaation Trail-käyttäjä.
Kun käyttäjä tekee vikailmoituksen, lähettää Trail Kalustonhallintajärjestelmä siitä sähköposti-ilmoituksen huollon vastuuhenkilölle tai -henkilöille. Huollon vastuuhenkilö päättää, hyväksyykö hän tehdyn vikailmoituksen vai hylkääkö hän ilmoituksen. Jos hän hylkää ilmoituksen, laitteelle ei suoriteta toimenpiteitä. Hylätystäkin ilmoituksesta jää merkintä laitteen huoltohistoriaan.
Jos vikailmoitus hyväksytään, huollon vastuuhenkilö tai muu asiakkaan huoltohenkilökuntaan kuuluva korjaa vian tai tilaa laitteelle huollon ulkopuoliselta huollon tarjoajalta.
Kun vika on korjattu, huollon vastuuhenkilö sulkee huollon ja tallentaa sen tiedot.
Trail luo vikailmoituksesta ja sen korjaamisesta merkinnän laitteen huoltohistoriaan.
Vikailmoituksen prosessikaavio, kun huollon suorittaa ulkopuolinen palveluntarjoaja:
On myös mahdollista sallia ulkopuoliselle huoltohenkilökunnalle pääsy huoltotietoihin Trail-järjestelmässä, jolloin he voivat sulkea huoltoja ja tallentaa niiden tietoja suoraan järjestelmään.