Käyttäjät / Deaktivoidut käyttäjät
Tässä artikkelissa käydään läpi, miten pääkäyttäjä pystyy palauttamaan deaktivoidun käyttäjän.
Käyttäjä deaktivoituu Trailissa, kun se poistetaan tai käyttäjälle asetettu 'Voimassa asti' -päivämäärä menee umpeen.
Tilanteessa, jossa olet luomassa uutta käyttäjää ja Trail ilmoittaa Sähköpostiosoitteen olevan käytössä, todennäköisesti käyttäjä on joko poistettu tai käyttäjän voimassa asti -päivämäärä on mennyt umpeen. Hae käyttäjää alla olevien ohjeiden mukaan.
Poistetun käyttäjän palauttaminen
- Mene Hallinta > Käyttäjät näkymään
- Avaa 'Näytä tarkennettu haku'
- Valitse kohdan 'Käyttäjän kirjautumisoikeus' pudotusvalikosta 'Näytä vain dekativoidut.' ja klikkaa 'Hae' -painiketta.
Voit tarvittaessa kirjoittaa jo tässä vaiheessa Vapaa teksti -hakukenttään haettavan käyttäjän nimen.
- Valitse oikea käyttäjä hakutuloksista klikkaamalla käyttäjän sähköpostiosoitetta tai nimeä
- Käyttäjä palautetaan takaisin aktiiviseksi klikkaamalla 'Palauta' käyttäjän sivulla
- Käyttäjä löytyy palauttamisen jälkeen Hallinta > Käyttäjät listauksella ja käyttäjä pystyy kirjautumaan takaisin sisään käyttäen aiempia tunnuksiaan. Palauttamisen yhteydessä käyttäjälle jää samat käyttöoikeudet ja osastot kun mitä hänellä oli poistettaessa.
Käyttäjän palauttaminen, kun hänen 'Voimassa asti' -päivä on mennyt umpeen
- Tee yllä olevat vaiheet 1-4
- Valitse 'Muokkaa käyttäjän tietoja' käyttäjäsivun yläreunasta
- Anna käyttäjälle uusi 'Voimassa asti' -päivämäärä tai vaihtoehtoisesti voit poistaa päivämäärän kokonaan, mikäli sille ei ole tarvetta.
- Tallenna tekemäsi muutokset sivun alareunan 'Tallenna' -painikkeella
- Käyttäjä löytyy palauttamisen jälkeen Hallinta > Käyttäjät listauksella ja käyttäjä pystyy kirjautumaan takaisin sisään käyttäen aiempia tunnuksiaan. Palauttamisen yhteydessä käyttäjälle jää samat käyttöoikeudet ja osastot kun mitä hänellä oli ennen Voimassa asti -päivän umpeutumista.