Käyttäjät / Deaktivoidut käyttäjät

Tässä artikkelissa käydään läpi, miten pääkäyttäjä pystyy palauttamaan deaktivoidun käyttäjän.

Käyttäjä deaktivoituu Trailissa, kun se poistetaan tai käyttäjälle asetettu 'Voimassa asti' -päivämäärä menee umpeen.
Tilanteessa, jossa olet luomassa uutta käyttäjää ja Trail ilmoittaa Sähköpostiosoitteen olevan käytössä, todennäköisesti käyttäjä on joko poistettu tai käyttäjän voimassa asti -päivämäärä on mennyt umpeen. Hae käyttäjää alla olevien ohjeiden mukaan.

Poistetun käyttäjän palauttaminen

  1. Mene Hallinta > Käyttäjät näkymään
  2. Avaa 'Näytä tarkennettu haku'
  3. Valitse kohdan 'Käyttäjän kirjautumisoikeus' pudotusvalikosta 'Näytä vain dekativoidut.' ja klikkaa 'Hae' -painiketta.
    Voit tarvittaessa kirjoittaa jo tässä vaiheessa Vapaa teksti -hakukenttään haettavan käyttäjän nimen.
  4. Valitse oikea käyttäjä hakutuloksista klikkaamalla käyttäjän sähköpostiosoitetta tai nimeä
  5. Käyttäjä palautetaan takaisin aktiiviseksi klikkaamalla 'Palauta' käyttäjän sivulla
  6. Käyttäjä löytyy palauttamisen jälkeen Hallinta > Käyttäjät listauksella ja käyttäjä pystyy kirjautumaan takaisin sisään käyttäen aiempia tunnuksiaan. Palauttamisen yhteydessä käyttäjälle jää samat käyttöoikeudet ja osastot kun mitä hänellä oli poistettaessa.

Käyttäjän palauttaminen, kun hänen 'Voimassa asti' -päivä on mennyt umpeen

  1. Tee yllä olevat vaiheet 1-4 
  2. Valitse 'Muokkaa käyttäjän tietoja' käyttäjäsivun yläreunasta
  3. Anna käyttäjälle uusi 'Voimassa asti' -päivämäärä tai vaihtoehtoisesti voit poistaa päivämäärän kokonaan, mikäli sille ei ole tarvetta.
  4. Tallenna tekemäsi muutokset sivun alareunan 'Tallenna' -painikkeella
  5. Käyttäjä löytyy palauttamisen jälkeen Hallinta > Käyttäjät listauksella ja käyttäjä pystyy kirjautumaan takaisin sisään käyttäen aiempia tunnuksiaan. Palauttamisen yhteydessä käyttäjälle jää samat käyttöoikeudet ja osastot kun mitä hänellä oli ennen Voimassa asti -päivän umpeutumista.